0J, 4J, 5J, 6J og 7J

Afdelingens elever har typisk en autismediagnose og forskellige grader af indlæringsvanskeligheder, hvor de i forhold til eleverne i 1J-3J ofte har et omfattende talesprog og en højere grad af sociale kompetencer. Undervisningens fokusområder er at styrke elevernes skolefærdigheder og fremme deres sociale udvikling. Der tages udgangspunkt i en høj grad af struktur og forudsigelighed for at fremme den enkelte elevs udvikling og trivsel. Undervisningen er individuelt tilrettelagt med fokus på elevens styrkesider og udviklingspotentialer, hvorfor der forekommer en prioritering af skolefagene, så eleven ikke nødvendigvis undervises i alle skolefag. Flere af eleverne tager nationale tests og folkeskolens afgangsprøver i udvalgte fag.

Afdelingen er beliggende på Gennem Bakkerne 5 i Vodskov og har både fælleslokaler og aflastningsrum til rådighed. Hver elev har egen afskærmet arbejdsplads - enten i gruppelokale eller eget rum alt efter elevens behov. Af udendørsarealer er der tre legepladser - hvoraf den ene er en sanselegeplads. Legepladserne har også klatrestativ, multibane og mooncar-bane. Afdelingen har således cykler til rådighed, så eleverne kan tages med på cykeltur i skoven.